Partnerség

„Kongresszus után – a változások folyamatában” konferencia

Budapest, 2011. május 27-28. BME Q épület

 

A PARTNERSÉG

szekció forgatókönyve

Szekcióvezetők: Kovács István Vilmos - Varga Márta

A szekciókat „kerekasztalok” köré szervezzük. Kb. 8 tíz fős csoporttal számolunk. A hozzászólásokkal kísért két szekcióvezetői és két esetbemutató prezentációt követően esetmegoldó csoportmunkát tervezünk. Második nap már csak a konklúziók megbeszélésére marad idő.

1. nap Péntek: 13.30-15.30

Idő

Tervezett tartalom

Felelős

13.30-13.40

Köszöntés, a szekció menetének ismertetése (5’)

Kovács István Vilmos

13.40-14.00

A kerekasztalok párhuzamos bemutatkozása (20’)

Az asztaloknál felkért segítők

14.00-14.30

A szekcióvezetők prezentációi

(2x15’)

Varga Márta, Kovács István Vilmos

14.30-14.45

Rövid hozzászólások

 (kb. 5x3’)

Varga Márta

14.45-15.05

Eset beszámolók

(2x10’)

Bognár Mari

15.45-15.20

Rövid hozzászólások

(kb. 5x3)

Kovács István Vilmos

15.20-15.50

Szünet


1. nap Péntek: 15.50-17.30

15.51-16.00

A feladat ismertetése

Kovács István Vilmos

16.00-16.40

Párhuzamos esetfeldolgozás

Az asztaloknál felkért segítők

16.40-17.25

Egymást követő beszámolók

szóvivők, Varga Márta

17.25-17.30

A munka lezárása

Kovács István Vilmos

2. nap Szombat: 8.30-9.30

08.30-08.40

A következtetések összefoglalása (10’)

Varga Márta

08.40-09.25

Reflexiók, vita (45’)

Kovács István Vilmos

09.25-09.30

A munka zárása (5’)

Varga Márta

Az esetfeldolgozáshoz a csoportok rövid, féloldalas „probléma-profilt” kapnak, amikre partnerség-központú megoldási javaslatot kell kidolgozniuk. Mivel az egyes csoportok által feldolgozásra kerülő problémák különbözőek, várhatóan a megoldási javaslatok is széles skálán mozognak majd. A csoportok a közös munkára rendelkezésre álló idő lejártával javaslataikat a választott szóvivők útján ismertetik.

A gyakorlat segítségével azt a cél kívánjuk elérni, hogy a résztvevők megerősítsék egymásban a kooperációval, hálózatosodással kapcsolatos kedvező tapasztalataikat, és lehetőség nyíljon arra is, hogy olyan általános következtetéseket vonhassunk le, mint pl. a fókuszálás, türelem, empátia, közös tanulási kényszer.

A résztvevők számára kérdőívet is készítünk, ami abban lesz segítségünkre, hogy lássuk, hogy a partnerségnek milyen előnyeit és kockázatait azonosítják a résztvevők, mennyire állnak készen arra, hogy növeljék e téren saját erőfeszítéseiket és mennyi esélyt látnak a sikerre.

 Reményeink szerint a szekció állást fog foglalni a partnerség intézményes és informális fejlesztése mellett. Túl azon, hogy megerősíti a korábbi ez irányú elköteleződést, nem kerülheti meg, hogy foglalkozzon néhány olyan tendenciával, ami az elmúlt néhány évben tovább erősödött (az iskolák közötti különbségek, leszakadó társadalmi csoportok oktatási nehézségei, az internet és a közösségi hálók lehetőségei és kockázatai, a partnerség és hálózatosodás szerepe az oktatási innováció, a fejlesztések és tudásmenedzsment területén). A pozitív megközelítések dominanciája mellett számítunk arra, hogy hangsúlyt kap a feladat számos nehézsége, esetenként kilátástalansága is.

Budapest, 2011. május 10.

Kovács István Vilmos                                                                                                   Varga Márta